سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و برتری های شغل رستوران داری نسبت به سایر شغل ها

مزایا و برتری های شغل رستوران داری نسبت به سایر شغل ها

امروزه در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ، از جمله کشور عزیزمان ایران ، صنعت غذا از لحاظ کیفیت ، تنوع ، طعم و مزه ، نحوه تهیه ، پخت ، بسته بندی و عرضه پیشرفت های قابل توجهی را حاصل کرده است ، لذا روزبه روز بر طرفداران این صنعت افزوده می گردد که اغلب فکر راه اندازی یک شغل مرتبط با صنعت غذا چه بسا در حجم کوچک و گاها در سطح کلان در منطقه یا شهر خود را در سر می پرورانند . این مهم ، مدیریت مرکزی رستوران های زنجیره ای ایرانویچ را بر آن داشت تا جهت یاری عزیزانی که تمایل به ورود در این وادی را دارند ، اطلاعات و توضیحاتی در رابطه با خصوصیات شغل فست فود و رستوران داری که یکی از شاخه های اصلی صنعت غذا محسوب می شود و همچنین برخی نکات اساسی و بارز در مورد برتری این نوع فعالیت نسبت به بیشتر شغل ها و فعالیت های بازار آزاد کسب را یاد آور شود تا دوستان عزیز و متقاضیان راه اندازی رستوران بتوانند با انگیزه ، اعتماد و پشتکار بیشتری قدم در این عرصه گذارند .

متاسفانه در کشورمان مدتی است که در بسیاری از شغل ها و فعالیت های بازار آزاد کسب ، رکودی طولانی به وجود آمده است . امروزه سرمایه گذاری های جدید در بسیاری از شغل ها به یک معضل تبدیل شده و ثبات و تضمینی برای برگشت سرمایه اولیه و درآمدی مکفی در آنها وجود ندارد . لذا وجود بسیاری از شغل های واسطه ای و دلال گری های مرتبط با اکثر کسب و کار های بازار آزاد ، خود دلیل دیگری بر رکود آنها شده است . تورم و مشکلات اقتصادی نیز دلیلی دیگر بر کاهش قدرت خرید مردم شده که بسیاری از شغل ها و کسب و کار هایی که نیاز اجباری و اصلی معاش مردم را تامین نمی کنند ، تحت الشعاع قرار داده است . لذا با توجه به موارد مذکور و بسیاری نکات دیگر ، به تجربه ثابت شده که صنعت غذا ، خصوصا شاخه فست فود و رستوران داری که ارتباط مستقیمی با اقشار جامعه دارد و تامین کننده مستقیم نیاز اصلی مردم می باشد ، آسیب کمتری را نسبت به بقیه شغل های بازار آزاد کسب متحمل شده ، که البته خود ماهیت این شغل نیز در این موارد بی تاثیر نبوده که در ذیل به برخی از آنها اشاره شده است :

1. بر اساس آمار های به دست آمده نسبت تعداد مشتریان و متقاضیان غذا در کل کشور به تعداد رستوران ها و فست فود های فعال (البته با کیفیت غذای مطلوب) در سطح بسیار بالا تری در مقایسه با سایرشغل های بازار آزاد وجود دارد ، که این امر موجب گردیده تا صنعت غذا و مخصوصا شاخه فست فود و رستوران داری آن در طبقه بندی اقتصادی عرضه و تقاضا ، دارای رتبه بسیار مطلوب باشد ، و باعث شده تا تعداد مشتری و متقاضی لازم و کافی برای غذا همواره وجود داشته باشد .

2. به دلیل اینکه حضور مردم در رستوران ها و فست فود ها (خصوصا آنهایی که دکوراسیون و امکانات قابل توجهی دارند) سه هدف تفریحی ، تشریفاتی و تهیه غذا را دنبال می کند ، لذا هر سه مورد این اهداف با هم موجب گردیده تا حضور و استقبال مردم نسبت به سایر شغل ها گسترده تر و پیوسته صورت پذیرد و جذابیت بیشتری را برای مشتریان و متقاضیان به وجود آورد ، و در اصل نیاز به محقق شدن هر یک از این اهداف خود به تنهایی نیز نهایتا به مراجعه مردم به رستوران ها و فست فودها می انجامد .

3. به دلیل اینکه تعداد مراجعات مردم به یک رستوران یا فست فود به مراتب بیشتر از مراجعه به اکثر شغل های دیگر در هفته ، ماه و یا سال می باشد ، لذا به تجربه ثابت شده که کم هزینه ترین تبلیغات در سطح کلان مربوط به شغل و فعالیت فست فود و رستوران داری می باشد . زیرا خود مردم به دلیل مراجعات و سفارشات مکرر غذا ، در بیشتر مواقع و در جلسات خصوصی ، مهمانی ها ، مراسم و محل کار در حال صحبت و تبلیغ در مورد رستوران یا فست فود محبوب خود هستند و این خود بزرگترین تبلیغ رایگان بوده که تاثیر گذارترین نوع تبلیغات (دهان به دهان) است .

4. یکی از مهم ترین و اساسی ترین مزایا و برترس های شغل فست فود و رستوران داری نسبت به سایر شغل ها این است که تمام محصولات به صورت نقد به فروش می رسند و در پس آن مواد اولیه مصرفی به صورت نسیه ، اقساطی و یا به صورت تسویه مدت دار از شرکت های فروشنده مواد اولیه خریداری می گردند . این امر موجب به وجود آمدن گردش مالی مناسب دوره ای و حساب های بانکی معتبر می گردد ، که این وضعیت در کمتر شغلی دیده می شود و در بیشتر شغل ها بالعکس این موضوع حاکم است .

5. شغل فست فود و رستوران داری از معدود شغل هایی است که نسبت سرمایه گذاری اولیه به در آمد های خالص ماهانه فاصله بسیار زیادی ندارد و در صورتی که شروع و ادامه فعالیت اصولی انجام گردد و موارد مدیریتی به نحو صحیح و کامل رعایت شود ، در آمد مکفی و برگشت سرمایه زود هنگامی را در پی خواهد داشت . بدیهی است لازمه محقق شدن این امر رعایت موارد بسیار مهم و کلیدی و تخصصی بوده که می بایست تحت نظارت متخصصین با تجربه به مرحله اجرا در آید .

6. کار آفرینی برای اشخاص غیر متخصص و بیکار ، تربیت افراد متخصص و متعهد ، کمک به چرخه تولیدی داخلی کشور ، کسب عنوان و اعتبار مناسب در بازار آزاد کسب و جلوگیری از واسطه گری و دلال گری های کاذب از دیگر نکات بارز شغل فست فود و رستوران داری می باشد .

بک لینک :